fredag 28 september 2007

Sandlåda, ankdamm mm...

I och för sig kan ju jag skita i vad som händer i HIF. Men det är alltid roligt att kommentera andras olycka...

Det känns som om det är små pojkar som slåss om samma leksak. Nuvarande styrelse gick ut med ett pressmeddelande som lät i stil med "ingen i sittande styrelse känner sig större än klubben". Hmmmm, det känns som om Fredin & Co tycker att dom är våldsamt viktiga för klubben. Dom revirpinkar ju som aldrig förr. Och Bengan A står vid sidan och myser och säger saker som "om förutsättningarna är rätta och jag får frågan är jag sugen på ordförandeposten". Snacka om att kasta bensin på brasan...!!!

Nu är det tydligen utlyst ett extra årsmöte där styrelsen ställer sina platser till förfogande och medlemmarna har möjlighet att välja en ny styrelse. Tycker nog att dom ska ta den möjligheten...

Lite Änglasnack, Man United har bjudit in unge Niklas Bärkroth att komma och träna med dom. Rätt coolt, det är nog halvmäktigt att skaka tass med Sir Fuck-Fuck och beträda Old Trafford....

Jag ryser fortfarande när jag tänker på Barcas spel i onsdags. Mmmmmmm.....

Sitter och inväntar en pizza, sambon och hennes polare är och hämtar. Rätt hungrig nu, sist jag åt var vid tolvtiden och jag har hunnit spela 1,5 timme tennis också....Intressepilar va...

Mark Knopflers skiva är väl....sådär. Ännu så länge, har inte hunnit lyssna så mycket ännu...

Elitserien har startat och jag känner...ingenting.

Premier League i helgen, det smakar däremot mumma. Sen lirar ju Barca borta mot Levante på lördag kväll.

Enligt säkra(?) källor löser det nog sig med kval för FGoIF ändå. Om det vill sig riktigt väl så får dom möta Vankiva IF i kvalet. Det hade varit oerhört roligt om FGoIF hade sparkat ner VIF till sjuan...

På jobbet idag fick vi reda på ngt kul. Sen i februari har det serverats 32 000 koppar kaffe. Denna fantastiska information fick vi när dom var och servade kaffemaskinen. I runda slängar innebär det att varje kollektivare (bara dom som använder den)dricker hisnande 10-12 koppar kaffe om dagen!!! Om vi leker med tanken att varje kaffekopp kostar 4 min i produktionstid (och det är SNÄLLT räknat) så innebär det att kaffedrickande kostar 40-48 min/dag/kaffedrickare i ren produktionstid. Ska vi sen fortsätta sifferleken så kan man säga att en produktionsminut motsvarar knappt 5 spänn, i ren lönekostnad. 40 min x 4,50:- = 180:-/dag och anställd. Vi är ca 40 kollektiva hos oss men det är nog ca 30 som nyttjar kaffeautomaten, alltså 30 personer x 180:- = 5 400:-/dag. Man jobbar ca 20 dagar i månaden. 20 dagar x 5 400:- = 108 000:-/månad.
En mer relevant siffra är kanske tiden som "försvinner". Det är allså, VARJE MÅNAD, ca 800 minuter/kaffedrickare som det inte produceras på. 800 min där företaget betalar ut lön men inte får något producerat i gengäld. Sug på den...

Så, alla ni därute som tycker att det är så jävla orättvist på ert jobb, att ni tjänar för dåligt, att ni har för dåliga villkor osv osv. Fundera då på hur företagsledarna känner det... Det är sällan vi hör facken använda kaffedrickarna eller rökarna som anledning till att löneökningen inte blev högre....

Pizzan kom. Over and out!!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida