lördag 15 september 2007

Jaha...

...ännu en jobbevecka har tagit slut. Tiden går fort numera tycker jag....

FC Gothia??! Undrar om dom trodde på det själva? Visserligen har jag hört sämre idéer men ärligt talat, GAIS, Häcken och ÖIS i en fungerande mix? Skulle inte tro det...Visst, utan åtgärder så kommer förmodligen ingen framgång för nämnda klubbar. Frågan är vad som är värt mest, själ eller framgång...?

Olof Lundh skriver, förvånansvärt nog, en rätt vettig krönika i ämnet...

På jobbet är det fullt drag. Jag börjar väl bli hyfsat varm i kläderna och fattar mer och mer vad det egentligen är tänkt att jag ska göra. Fortfarande är det ett virrvarr med artikelnummer att lära sig men det tar sig. Det roligaste är väl ändå att man som arb.ledare på ett lite mindre företag får en massa roller. Jag är både planerare och Q-ansvarig på vissa detaljer. Och mer lär det bli, i mitt gamla jobb fick jag lära mig den hårda vägen vad det innebär att ha dålig kvalitet på sina prylar. För att uttrycka sig diplomatiskt så kan vi väl säga att min nya arb.givare inte har riktigt samma syn på det. Men som sagt, det tar sig....

Sverige imponerade knappast mot Montenegro. Rade Prica och Mackan Rosenberg.....Visst, dom gjorde mål men det kändes nästan som om dom bad om ursäkt för att dom var på plan....Tobbe Linderoth saknades ngt kopiöst och Källström var omotiverad. Men det märkligaste av allt är ändå att D.Andersson är lagkapten. Hur fan kan man sätta en reservspelare som lagkapten? Nu var visserligen varken Ljungan eller Tobbe på plan men det måste väl finnas lämpligare lagkaptener än en reserv??! Isak, Petter Hansson eller vem fan som helst. Nu är kanske detta mest en akademisk fråga men det sänder ändå ut signaler som jag uppfattar som väldigt konstiga.

Leo Messi skadad!!! OBRA!!!

Premier League tillbaka imorgon, skönt. 13 rätt på tipset??!

Jag ska börja konsulta lite på mitt gamla arbete. Trevlig bisyssla som kommer att göra gott i resekassan.....

Springsteen är bokat! Biljetterna köpta, tåg bokas i samråd med farsan imorgon! Globen den 10:e december. Det kommer att bli GRYMT!!!!

Undrar vad min nya arb.givare tycker om min semester på 3 veckor i april....?!

Damerna har det tufft i Kina. Kryss mot Nigeria och förlust mot USA. Känns som om man kan boka returbiljetten nu va? Inte fan slår dom Nordkorea med minst 3 mål?! Många skador visserligen men det får väl ändå kallas flopp va....

Kallur vann över Perry igen...Hade varit bättre att slå henne i VM-finalen men det känns nog gött ändå att klippa henne i två raka tävlingar...Go Sanna, Go...!!

Bjuder på lite MP3/MP spelare på tradera.com. Måste införskaffa en vettig till semestern. Funderar även på att investera i en videokamera till semestern. Det bör ju förevigas....

Semestern kommer att gå till ungefär så här: Vi åker lätt, 1 st ryggsäck med det viktigaste. Vi landar i Ho Chi Minh(Saigon). Stannar där några dagar, tar en snabbis till Angkor Vat och drar vidare norrut. Hur det blir där vet man inte, men den 25:e ska vi flyga hem från Hanoi. Det kommer att bli en kanonresa!!

I övrigt är vi alla glada för min kompis The Bunk. Han har träffat en go tjej. Förhoppningsvis leder det till något bra! Ta det lugnt kompis!

Bok och säng ropar högt nu! Over and out!!

Ps. Kolla den nya länken, hysteriskt rolig blogg!!Ds.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida