söndag 9 september 2007

Ännu en helg närmar sig sitt slut...

..och i vanlig ordning skall ni få lite pladder från mig.

Sitter just nu och lyssnar igenom Brucans nya platta, Magic. Redan efter första genomlyssningen är den bra. Jag förväntar mig att den växer lite till. Singeln Radio nowhere är riktigt bra enligt mig. Finns ett par guldkorn till, Terry´s song och Living in the future är fina pärlor!!

Landskampen igår mellan Sverige-Danmark blev ju en riktigt trevlig tillställning. Zlatan var helt grym, flera år sen jag såg honom så het som igår. Elmander och Zlatan kompletterade varandra perfekt. Elmander sprang nog fan två mil igår...Linderoth var som vanligt briljant i sin defensiva roll på mitten, Chippen utmanade och gjorde det bra tills han blev tvungen att gå ut. Alexandersson gör sitt på sin kant, tyvärr får han ägna en del av sin tid till att hjälpa Micke Nilsson... En sak som förundrar mig är hur fan man kan välja Svensson före Källström. Jag vet, diskussionen är man ju helt jävla utled på men ändå...En ordinarie mittfältare i Lyon petas alltså till förmån för en ordinarie mittfältare i Elfsborg...Med kassa ljumskar och en inte allt för hög formtopp för närvarande...Mycket, mycket konstigt val av våra kära(?) Lars-Roland. Undrar hur länge till dom kan hålla på att misshandla Källström så här....

BGoIF fick 1-1 borta mot Näsby. Ett, i allra högsta grad, obra resultat. Vi hade ett gäng bollar i både stolpe och ribba. Vi hade en missad straff. Lik förbannat är det två tappade poäng. Sammanfattar det med ett ord, RÖVHÅL!!

Farstorp knep en pinne i Mala. Enligt rapporterna så var delad pott ett rättvist resultat. Nästa helg väntar Röke hemma, då avgörs allt. 3 pinnar där och kvalplatsen är ruskigt nära. Seger mot ett redan klart Visseltofta helgen efter så kanske man till och med kan knipa 2:a platsen...Och därmed slippa kval.

V.Ingelstad i Div 5 sydvästra har häng på laget precis ovanför kvalstrecket. V Ingelstad har 21 poäng och Bunkeflo FF har 23. Visserligen har Kosova 1 match mindre och samma poäng men det ser ju ljusare ut nu än för ett litet tag sen...

Undertecknad drog på sig sitt tredje gula för säsongen och är följdaktligen avstängd nästa match. Tråkigt men va fan...Tog det gula med flit, hade jag inte gjort det fanns en överhängande risk att fienden skapat ett friläge. Då känns ett gult som ett ganska billigt alternativ. Funkade hyfsat för mig själv, hade inget att göra med målet vi släppte in...Skönt, jag hoppas att min tavla mot Knislinge blir den sista denna säsong. Det är inte kul att vara skyldig till baklängesmål....

Vietnam kommer närmare, spikar de sista detaljerna på onsdag och bokar på torsdag. Det känns jävligt bra, att inte vara hemma på sin 30-årsdag känns strålande!

Ekwall sitter och svamlar på Fotbollskanalen, han suger.

Saknar redan Premier League och La Liga...

Det ser ut som om jag fått tag i biljetter till The Boss. Tyvärr blir det nog i Globen istället för Köpenhamn. På blocket finns det gott om Globenbiljetter men nästan inga Köpenhamnsbiljetter. Vågar helt enkelt inte vänta längre. Det blir jag och farsan som åker, kan bli kul som fan!!



Wenström raljerar, "Ett av fotbollsvärldens mest framträdande program, Fotbollskanalen, fortsätter snart"... Blygsamt, sa Bill...

Dåligt med rätt i på tipset i helgen, bättre lycka nästa helg...?

Ska försöka plöja igenom tre säsonger av The Wire innan nästa fredag. Det kan bli tufft med tanke på schemat den kommande veckan. Men jag ska göra ett försök i alla fall....

Fotbolls-VM börjar. För damer...Vem bryr sig, frågar man sig? Jag bryr mig faktiskt lite.... Sverige-Nigeria på tisdag. 13,30 svensk tid, kanske inte optimalt...

Ha ha ha, Thomas Saleteg är fan helt kass! Svenska Fotbollsförbundet bör se över sin informationsavdelning...

Den 15:e september skall Loob, Rundkvist och grabbarna spela match mot Larionov & Co. Kan ju bli hur kul som helst!!?

Nu är det dags för nästa Grisham-bok, en fin snus och soffläge...

Over and out!

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida