torsdag 6 september 2007

Fy fan!

Spelade B-lagsmatch igår. Hade en domare som heter Bert Bengtsson. Ärligt talat, vilken jävla stolle. Inte för att han var bättre eller sämre(domarmässigt) än någon annan domare. Men helt kass i päran. Han gick fan runt på plan och provocerade spelarna. Tror att han delade ut 6 eller 7 gula kort. Hade han själv kunnat hålla käften så hade det kanske blivit 1 eller 2. Vid ett självmål garvade han åt spelaren som gjorde det och sa något spydigt, kommer tyvärr inte ihåg vad. Och en sån ska man, som förening, betala??! Jag tror att det är honom Skåneboll skickar ut när det börjar tryta i kassan. Som bekant får föreningarna böta för gula och röda kort. Pengarna går givetvis oavkortat till Skåneboll. Så dom håvade in ett gäng hudringar på matchen igår. Plus att domaren skulle ha en femhundring + körersättning. Helt sinnessjukt...Tro fan att småklubbarna har det jobbigt...

Matchen? Tja, den slutade 2-2 och var väl sådär. Vi provade lite nytt spelsystem och tränaren bytte rätt friskt. Tror att jag spelade med 3 olika ytterbackar under 90 min...Men det gick väl hyfsat för undertecknad, denna gång behöver jag inte ta på mig målen....

Haj å i vaj!!

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Klockan 2007-09-09 16:19 , Blogger Per sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
Klockan 2007-09-09 16:20 , Blogger Per sa...

Det är ju fan vad du svär i dina inlägg hela tiden, är det ett tecken på en bristande verbal förmåga? Jag vill ju inte tro det, du kanske tillhör den falangen som tycker att svordomar är en extra krydda till ett redan blomstrande språk...

 
Klockan 2007-09-09 23:35 , Blogger Red... sa...

Ha ha ha, tja kanske...Jag vill ju helst inte att det beror på bristande verbal förmåga...När jag är upprörd svär jag. Och är det ngn gång jag är upprörd så är det när det gäller Bert "Fucking-Jävla" Bengtsson

 
Klockan 2007-09-10 03:02 , Blogger Per sa...

Bert Bengtsson är ju ändå en klassisk domare som till och med jag har haft när min karriär var på sin topp. En av Sveriges mest meriterade B-lagsmatchdomare utan tvekan. Och en av Sveriges absolut sämsta.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida