lördag 29 september 2007

Premier League (kanske nämner ngt annat också...)

Innan vi avhandlar PL ska jag bara nämna att IF Elfsborg snuvade mig på 1200 spänn idag. Hur FAN kan man undvika att slå BP när det är SM-guldet som står på spel??!

I PL vann Man United planenligt. Såg inte matchen men om vi ska tro på resultatet så var det jämnare än jag trodde. Chelsea fick bara 1 pinne hemma mot Fulham. Mourinho gjorde kanske någon nytta i den klubben ändå...Fattar inte vad dom håller på med! Visserligen är Mourinho jävligt kontroversiell ibland men han är lik förbannat en av dom allra bästa tränarna. Och honom ersätter dom med Avram Grant. Man undrar ju hur den diskussionen lät...

Liverpool vann också, visserligen efter ett rätt sent mål. Nyförvärvet Yossi Benayoun gjorde målet i 75:e minuten. Men enligt rapporter var Liverpool inte bra. Rafa bytte sju(!) spelare från förra matchen. Lite mycket kan man tycka...Och tydligen ska Marcus Bent haft en boll inne men blivit avblåst för offside. Enligt rapporterna var Scharner offside men påverkade inte spelet. Tur för oss att domaren tyckte annorlunda. Sen hade tydligen Bent en grym chans i slutet men lyckades nicka utanför 2 meter från mål... Men, men, bra lag har flyt ibland...

Portsmouth vann med 7-4 hemma mot reading. Ehhh, 7-4??! Hoppas ingen hade den matchen på förfesten. I alla falla inte om man spelade "pling"... Målen gjordes i 7, 37,45,48, 55, 70, 75,79, 81, 90, 90. 11 snapsar på 90 min, 6 på 20 min. Det hade varit slutet på den kvällen.... Gissar att publiken är nöjd, tränarna mindre nöjda. Det kommer förmodligen att nötas försvarsspel i veckan!

Arsenal vann mot West Ham. Såg lite på matchen och i början på andra hade Arsenal tur att West Ham inte kvitterade. Framför allt Ashton hade ett grymt läge att nicka in kvitteringen, men nickade rakt i famnen på Almunia. I övrigt väljer jag att inte skriva mer om dessa. Den dagen då dom går dåligt igen ska jag med glädje ta upp ämnet Arsenal igen...

Ikväll kl 22,00 är det avspark i Matchen Levante-FC Barcelona. För dom som inte har TV4 Sport (Som jag) finns det en länk till en stream här. Dags för första bortasegern??!


Sitter och lyssnar på Lasse Winnerbäcks nya platta, Daugava. Det låter väldigt mycket som Winnerbäck. Helt OK skiva, men det är inga nyheter direkt. Nu har jag inte lyssnat igenom hela skivan ännu men det känns lite som att man har hört det förr. Men som sagt, skivan är bra och helt klart värd att investera i!

BGoIF vann mot FIF med 5-0 idag. Även om kvalchansen var borta redan innan matchen kändes det som en helt OK avslutning att klippa till serievinnarna med 5 bollar. Undertecknad är som bekant förkyld och började på bänken. Kom in med ca 15 min kvar och stod för 2 assist. Får man vara nöjd med.

Hur det ser ut för FGoIF vet jag inte i skrivande stund. Har ställt en fråga i gästboken så vi får väl se om webmastern svarar någon gång....

Vankiva IF spelar en viktig match borta mot Strömsborg imorgon. Det som är lite skumt med den matchen är att om det blir kryss så klarar sig Vankiva kvar och Strömsborg säkrar seriesegern. Ska vi gissa på att 0-0 kommer att stå sig i 90 min...?

Manchester City har jag glömt att nämna! Dom körde ju över Newcastle idag och enligt rapporterna så var det helt rättvist. Undrar om Svennis tyckte att det var gött att klappa till Big Sam efter Sammys tämligen massiva kritik under Svennis tid som förbundskapten.... Surt, sa räven...

Nä, nu är det dags att ladda för Barcamatchen. Fixa till lite käk, hälla upp en kall och bara njuta av en ,förhoppningsvis, trevlig tillställning.

För övrigt tycker jag att TV4 Sport borde finnas tillgänglig i Boxers utbud...

Hasta la Vista!

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida