torsdag 8 maj 2008

Mister

Så var det då klart, FC Barcelona entledigar Frank Rijkaard och plockar upp Josep Guardiola som A-lagstränare.

Vet inte hur jag ska förhålla mig till det faktiskt. Visst, "Pep" är en ikon, en gammal hjälte. Men han får väl anses vara tämligen oprövad som tränare på den här nivån? Han har väl gjort ett bra jobb i Barcas B-lag men det är ju inte ens nära det jobb han nu har skaffat sig. Den mediala uppmärksamheten lär ju få sig en knuff om man uttrycker sig så.
Men självklart hoppas jag att han kan få ordning på det här, säsongen som varit har jag redan glömt. Jag hoppas att han städar undan lite "skräp" i truppen och inför den känsla vi hade i klubben för ett par säsonger sedan. Lycka till, Pep! Gör oss lika stolta över dig som tränare som vi var över dig som spelare!

Samtidigt tycker jag att Frank Rijkaard får dåligt med erkännande för det han trots allt gjort för klubben. När han kom var vi ett lag i kris, när säsongen var över slutade vi trots allt 2:a. De två följande säsongerna tog vi 2 ligasegrar och en CL-seger. Ett tämligen bra facit.

Men allt gott har ett slut, denna culé önskar i alla fall Mister Rijkaard lycka till i framtiden och kanske får vi se honom i Barcalägret igen någon gång. Det hade varit ett kärt återseende...!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida