onsdag 14 november 2007

Bubbel

Jag stör mig fortfarande på mina medtrafikanter. Bara så ni vet. Dom är, rätt och slätt, usla! Och Vägverket ska vi fan inte snacka om. Deras planering är så jävla usel att det borde vara kriminellt. Stänga av en tungt trafikerad väg mitt under rusningen. Och sen lägger dom ner arbetet på kvällar/nätter. Imbeciller!!

Min gode vän, the Bunk, spyr på sportjournalister i sin blogg. Robban Laul(AB) och Jan Majlard (SvD) får sig en rejäl skrapa. Majlard låter jag bli att kommentera eftersom jag inte läser SvD. Men Robbie Lauler? Visst, han är väl kanske inte den skribent som skriver på det mest korrekta sättet rent grammatiskt. Men så länge folk finner nöje i hans texter, både i blogg och AB, känns det rätt att låta honom hållas. Om inte annat så för att störa språkpoliser som min vän.... Själv har jag tre favoriter. Simon Bank, Peter Wennman och Erik Niva. Jag rankar dom i nämnd ordning. The Bunk gillar Mats Olsson, han är OK i mina ögon. Men inte mer...

Jonas Peterson skriver en blogg som han kallar "Ett liv i exil". Han är rätt rolig faktiskt. Kolla själva här...

Ny VD på kneget. Han verkar rätt OK faktiskt. Står med bägge fötterna på jorden och verkar ha klart för sig vad han ska jobba med och vad som bör prioriteras. Kan bli en kul vinter och vår, offensivt verkar det bli i alla fall....

Nu har jag bestämt mig. På riktigt. Det blir FGoIF, om laget så vill så blir jag även lite hjälptränare. Det ska bli skitkul. Bara hoppas att de nyförvärv man vill ha kommer också. Annars blir det ett tufft år...

Imorgon ska jag och en polare lira StarCraft Brood war. Fattar ni hur längesen det är jag spelade det? Ska bli kul som fan...

Bordtennis finns till Nintendo Wii och ska enligt uppgift vara svinroligt. Måste införskaffas. Sen ska tydligen Guitar Hero komma till Wii också. Det är ett helt suveränt spel till PS2. Det bör bli ännu bättre till Wii. Mums...

Buss 303, Motala

Kille ~15 sitter på bussen när en tjej ~15 kliver på. Tjejen hälsar på killen och sätter sig bredvid honom. De börjar prata men det verkar som att de inte träffats på ett tag.
Tjej: Men gud vad långt ditt hår har blivit. Du borde göra någonting åt det!
Kille: Jo, det var skönt i somras när jag var helt rakat. Jag funderar på att göra det igen nästa sommar.
Tjej: Men varför gör du inte det nu?
Kille: Det blir ju så kallt nu på vintern.
Tjej: Ta på dig en mössa då!
Kille: Jag gillar inte mössor, de fuckar up frisyren!
Tjej: Jo det är klart…

Saxat från tjuvlyssnat.se

Sverige kommer att få stryk på lördag. Tyvärr. Med Sidled och Anders Svensson på mitten kommer spanjorerna att ha rena julafton. Spanjorerna har en jävla respekt för Kim Källström, men så länge Lars-Roland väljer att tycka att allsvenska spelare är bättre än våra utlandsproffs så spelar ju inte han. Och spanjorerna jublar....Tragiskt är väl ordet som ligger närmast tillhands. Sen slutar det väl med att jag får äta upp mina ord efter matchen. Som så många gånger förr när man kritiserat Lagerbäck.......

Vi hade lite nytt folk på träningen ikväll. Ett par av dom var riktigt bra. Men den ena var fan inte annat än trög i huvudet. Han kunde inte ta åt sig en enkel instruktion. Inte ens orden "spring för helvete" sjönk in i hans medvetande. I normala fall välkomnar vi alla spelare, bra som dåliga. Men här går fan gränsen...

Sambon hade förfest här i helgen. Med gamla klasskompisar. Dom hade en sk återträff med folk från nionde klass. Jag hade tänkt fly fältet men av olika anledningar kom jag inte iväg. Så jag stängde in mig med min dator och lirade Heroes of the might and magic. För övrigt ett GRYMT bra spel, nu menar jag givetvis Heroes III Armageddon Blade. Efter ett par minuter börjar det låta ifrån vardagsrummet. Det som låter är dansbandsmusik. Det sjuka är att det är en kille som sitter och sjunger för dom andra. Dansbandsmusik??! Killen är alltså 26 bast. Jag fick sätta på mig lurarna så jag slapp höra på skiten. Sa till sambon senare att om det varit min fest hade han fan åkt ut.

Sängen och Världens historia kallar, senaste numret verkar fullspäckat av bra artiklar. Klockren kvällslektyr...

Over and out

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida