tisdag 6 november 2007

Tjejer och fotboll

Ja, jag vet. Det är lite mesigt med damfotboll. Ja, jag vet. Det är inte samma sport som herrfotboll. MEN....efter att ha hjälpt till lite med att träna ett damlag måste jag ändå berömma tjejerna. Det är sällan, eller aldrig, något gnäll över jobbiga övningar. Dom springer till man säger åt dom att sluta springa. Otroligt lojala mot varandra. I vanliga fall går det fan inte att vara mer än två eller max fyra tjejer på samma plats. Annars blir det fan jidder...Men i ett fotbollslag funkar det inte så. Där jobbar och sliter dom för varandra och för en annan som alltid varit kritisk till damfotboll är ju detta ett wakeup call utan dess like... Nu ska jag givetvis inte prata om hur det ser ut i andra klubbar. Men där jag varit har jag blivit imponerad över lojaliteten, den är mycket bättre än i vissa herrsammanhang...

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 2007-11-13 23:06 , Anonymous Anonym sa...

aha, nu vet jag vad jag ska göra åt tjaffset mellan tjejerna i min korridor, vi ska starta ett fotbollslag! fast jag hatar ju att spela fotboll (kolla är kul dock) så det går ju inte...men tack för tipset *s*

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida