torsdag 8 november 2007

Tips till Vägverket med mera...

När jag körde hem från jobbet idag så var det vägarbete halvvägs hem. Kunde bara köra på ena vägbanan. Alltså, en grym kö. Det vara bara att stänga av bilen och vänta. I 40 jävla minuter?! För fan, Vägverket! Om man ska göra vägarbete på en hårt trafikerad väg, GÖR DET FÖR FAN INTE MITT I RUSNINGSTRAFIKEN!! Det begriper väl vem som helst att det blir problem. Det var fan köer på nästan 5 km (Och nej, jag överdriver INTE).

Mitt mediacenter funkar inte. Vad gör man? Köper nya prylar så klart. Sagt och gjort, prylarna kom häromdagen. Monterade prylarna igår. Idag funkar mitt mediacenter fortfarande inte. Hur trött kan man bli?!!?

Jag har (nog) bestämt mig. FGoIF, here I come. Be aware...

Spelade tennis ikväll, jag och R vann i vanlig ordning. F & O är numera skyldiga oss fika x 2. Gött, det är alltid härligt att stå på den vinnande sidan...

Barca vann i CL i veckan. Mot Glasgow Rangers. 2-0 och enligt rapporterna var det ganska stabilt. Tränade själv och kunde därmed inte se matchen själv. Mycket, mycket tragiskt men när man kommit till min aktningsvärda ålder så behöver man träna ett gäng gånger per vecka för att inte svullna upp för jävligt....

Lördag innebär bowling och öl. I (förhoppningsvis) glada vänners lag. Ska bli kul som fan.

Jag tror att jag nämnt det tidigare men allvarligt talat. Har ni inte börjat titta på Californication ännu så måste ni börja. Nu. Fantastisk serie med massor av sköna oneliners....

På jobbet rullar allt på tycker jag. Den nya VD:n var och presenterade sig häromdagen. Vet inte riktigt vad han är för någon ännu men han blir nog bra.

Tofsen är på krigsstigen. Anledningen är de förändringar jag och min kollega kommer att driva igenom. Det som är lite kul i sammanhanget är att de förändringar vi gör kommer att underlätta hans jobb grymt mycket. Men han är bångstyrig som fan. Men det är i och för sig lite kul. Han går och muttrar och mumlar en massa hela dagarna. Och minst 3 ggr/dag är han inne hos oss och bearbetar oss för att vi ska låta allt vara som det är. Det kommer inte att hända. Företaget behöver en förändring och vi har bestämt oss för att driva igenom den sen får folk säga vad dom vill. Förmodligen blir det ett jävla liv på vissa men vi överlever nog....

Windows Vista + 2GB RAM = BRA!

Jag hoppas att jag har en bättre dag imorgon och att mitt mediacenter går igång. Annars blir jag ännu tröttare. Det är ju rena döden att inte ha alla kanalerna som man pröjsar för.

Tror att jag försöker sluta vid middag imorgon, hade varit rätt gött...Men tyvärr har jag nog inte tid att göra det...

Det som hände i Finland är helt off alltså. Hur fan kan en kille på 18 vårar få för sig att gå till en skola och skjuta ihjäl en hel hög människor? Hur går det till? Hur kan ingen ha sett något? Jag vägrar att acceptera att det "bara hände". Något måste ha triggat detta och för att kunna bli triggad till något sånt här måste något ha varit fel redan innan. Fy fan, tänk på alla familjer som sa hej till sina kära på morgonen och sen får reda på något sånt här. Hur fan tar man det till sig överhuvud taget? Inte ens om man försöker kan man ju komma nära att fatta hur dom känner sig. Fy fan....

Nej, det får bli lite läsning, i fjärde boken om Ceasar, i sängen och sen ett par timmar sömn innan klockan ringer vid sextiden...

Over and out!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida