onsdag 31 oktober 2007

Beslutsångest

Egentligen är det ju ingen större grej. Det handlar om vilken jävla fotbollsklubb man ska spela för nästa säsong. I gärdsgårdserierna. Men för mig ÄR det ett svårt val.

Visserligen har jag bara spelat i BGoIF i 1 säsong och har därmed inte samma band till den klubben som till FGoIF. Men å andra sidan är det bra människor som arbetar i och för BGoIF. Det är en klubb med en grym sammanhållning och mycket kompetenta ledare.

FGoIF har ju den självklara fördelen att man känner alla runt om klubben. Jag känner dom flesta i laget fortfarande, nye tränaren vill mycket och de eventuella nyförvärv som är på G verkar mycket bra. Serien FGoIF förmodligen får spela i ser skitrolig ut. Derby nästan hela tiden och såna matcher VILL man ju spela.
Dock är det ett faktum att FGoIF ligger en div ner jämfört med BGoIF så hur man än vänder och vrider på det så byter jag ju ner mig om jag går tillbaka.

Jag har även blivit tillfrågad om jag vill vara hjälptränare i FGoIF och det är nog något jag vill prova på. Även om jag är jävligt kluven till det här med att spela och vara ledare samtidigt. Det blir lite jäv i laguttagningen...

Men, men...Som det känns nu lutar det åt en tillbakagång till FGoIF och ett hårt jobb för att knyta till sig nyförvärv. Handen på hjärtat så är det ju det som är roligt, att vara med och utveckla klubben.

Vi får se, beslut utlovas i veckan....

Etiketter:

1 kommentarer:

Klockan 2007-11-01 18:56 , Anonymous Anonym sa...

Hmm, men tänk om det var fel beslut iallafall.. Faan, känner mej helt klyven..

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida