lördag 6 oktober 2007

What the fuck...

... is happening??! The Bunk, min gode vän, har reggat sig på Facebook!!! Facebook?? Ärligt talat, vad är det som händer i världen? Puckon från HIF jagar motståndarsupportrar efter en 5-1 vinst, Alex Schulman lägger ner sin blogg och The Bunk reggar sig på Facebook.

Man undrar ju hur folk är funtade. HIF står alltså för en vändning som heter duga i UEFA-cupen. HIF har ju inte direkt rosat marknaden på sistone. ÄNDÅ blir det alltså bråk och det som är mest pinsamt är ju att det är HIF:s fans som jagar motståndarnas...Mentala kalhyggen är väl en vettig beskrivning på dessa....element...

För övrigt måste man ju vara nöjd med de svenska lagens insatser så här långt. Trevligt med lite framgång för svensk klubbfotboll.

Idag kvalade FGoIF mot Åsum. Matchen startade bra sett med Farstorpsögon. FGoIF dominerade spelet och var betydligt bättre än Åsum på i princip allt. Efter lite kladd på mitten kontrar dock Åsum in 1-0 bakom en chanslös keeper. I det läget var det inte rättvist men shit happens. Dock repade FGoIF mod och fortsatte att spela hyfsad fotboll, man hann även med att missa en straff. Sett över hela halvleken tycker jag att FGoIF är det bättre laget. Trots detta ligger man under med 1-0 i halvtid. I övrigt skall MG, mittback i FGoIF, vara glad att han inte blir frilägesutvisad för en tämligen grov tröjdragning...

I andra börjar FGoIF bra igen. Man spelar stundtals ut Åsum. Till slut kommer också den mycket rättvisa kvitteringen via inhopparen JJ. FGoIF fortsätter att dominera och skapar ett par bra chanser till. Efter ca 20 min av 2:a så kommer ledningsmålet. JJ klipper till igen, med vänstern!!? 2-1 till hemmalaget och det börjar se mycket bra ut. Domaren kunde dömt en straff till efter en våldsam tackling där backen visar bägge sulorna. Efter ett fint anfall har hemmalaget ett skott som målvakten styr i stolpen, framme på returen är MN och sätter dit trean! Trodde vi, linjemannen hade flaggan uppe. Jag och många med mig är mycket tveksamma till det beslutet. Men, men 2-1 stod sig matchen ut och FGoIF ser heta ut inför returmötet i Åsum. Div 6 ligger nu ett steg närmare....

Facebook??! Tssss....

Saxat från Lauls blogg...Micke Nybrink, travexpert på Sportbladet, har en udda historia att berätta...

"På Jägersro för en månad sedan, efter tävlingarna, stod jag och väntade på en taxi. Som vanligt haglade kommentarerna. Ölstinna travtorskar mår bättre när de hittar någon att ösa sin frustration över.
Jag stod där när en bil bromsade in, rutan vevades ner och en kille ropade på mig:
– Öh, kom hit!
Naiv och tillmötesgående klev jag fram och sa hej varvid han sträckte ut sin öppna handflata, där det låg en kondom. Han kastade kondomen mot mig och skrek:
– Här, ta den här och använd den nästa gång – så föds det inga fler små Micke Nybrinkar!
"

Ebba von Sydow listar de "hetaste mediakillarna"......Jag har mina funderingar om den listan men.....

Jag bara måste reka denna kille igen...Klicka på länken och njut av underbara bilder och grymt roliga referat om bilderna... Man kan sitta rätt länge och kolla på den bloggen....

Alex Schulman har alltså slutat att blogga. Jag vet inte riktigt varför jag bryr mig om det. Kanske för att han, om än väldigt sällan, hade rätt fyndiga inlägg.

Idolfeber råder i detta hus. Det är inte bra med tanke på att jag föraktar det. Men tydligen är jag rätt ensam om detta. Skit i det, ensam står stark heter det väl...? Jag blev lite fascinerad häromdagen. Satt i bilen och lyssnade på radio. Då kom det en kille som berättade lite om gårdagens avsnitt. Hans titel? Aftonbladet.se´s Idolexpert. He he, det finns alltså såna numera....Har sagt det innan, säger det igen. Var är världen på väg?!?

Fotbollsfeber råder också, det är jättebra med tanke på att jag älskar det!

Bunken, Bunken....Facebook?

Har precis klämt en Rom & Cola. Captain Morgan old spicey är GOD!!! Ska nog blanda en till tror jag...

Tyvärr har både Tofsen och Stollen varit lediga ett par dagar så jag har inget kul att skriva om dom. Men ha tålamod, dom kommer garanterat tillbaka!

Investerade i ett nytt tennisrack igår, invigde det imorse. Som jag och MR rockade. FW och OJ fick duktigt med däng. Igen.....Dom är nu skyldiga oss fika x 2.

Lillasyrran har nog fått virus i sin burk. Hennes MSN skickar iväg meddelande av sig själv. Måste vara störigt...

Jag och en kille till ska nog träna FGoIF:s damlag i vinter. Dom har ingen tränare och PJ tyckte att vi kunde hjälpa till. PJ blir chef, jag blir Ass.Coach. Stackars töser, dom vet inte vad dom gett sig in på....

Undrar om det är etiskt korrekt att lira i en förening och träna i en annan?

MFF-IFK Göteborg 0-2. UNDERBART!!!

Barcelona-Ateltic Madrid imorgon kl 16,55. Jävla tid för övrigt.... Mina förhoppningar är följande:

* Dinho gör en bra match
* Messi fortsätter att briljera
* Henry gör ett par baljor
* Barca vinner

Givetvis går matchjäveln på TV4 Sport så det blir till att streama igen. När fan ska dom lösa detta? Att inte Boxer kan erbjuda detta är ju inget annat än ren katastrof.

Liverpool spelar mot Tottenham imorgon. Efter missen mot OM i CL i veckan behöver "Pool" en seger!!

Hur gick det till när Peter Jidhe gick från ett bra studioankare till att vara programledare i Idol? Jag gillade Jidhe när han, Sladjan & Co satt i studion under VM förra året. Han är...skön på något vis. Nu, när han gått tillbaka till TV4, är han bara....pinsam.

Lyssnar just nu på The Whitlams, lite småtrevlig musik tycker jag...

Den 6:e oktober, idag, har varit den vackraste dagen på hela året. Stod i T-shirt och kollade på fotboll idag. Skumt men jävligt trevligt.

Ikväll blir det biljard och öl. Grabbarna ska få sig en lektion....Eller inte...

Californication.Har ni sett det än? Det borde ni med tanke på att jag påmint er ett par gånger. Om ni, trots detta, inte har sett det så SE DEN!! Smakprov finner ni nedan...



Studio 60...är en annan serie jag gillar som fan. Mycket tråkigt att den bara fick en säsong.

Facebook??!

Nähä, klädbyte, ett par telefonsamtal, en Rom & Cola till och sen iväg till puben!

För övrigt anser jag att TV4 sport borde vara en del av Boxers utbud!

Over and out!

Etiketter: , , , , ,

3 kommentarer:

Klockan 2007-10-07 23:21 , Blogger Per sa...

Vad gäller Fejsbook så blev det så på grund av att jag är ett offer för mitt egna osjälviska "hjälpande hand"-patos. En tjej som jag känner visste inte om hon var medlem och jag ville bara i all ödmjukhet och vänlighet se om jag kunde hjälpa tösastackarn på någe vis.
För att göra det så var jag tvungen att registrera mig på denna sida. Annars tycker jag om att ni har dammat av den gamla fina "jag och många med mig..."

 
Klockan 2007-10-08 12:16 , Blogger Per sa...

Vilka är Tofsen och Stollen?

 
Klockan 2007-10-08 23:11 , Blogger Red... sa...

Tofsen och Stollen är två karaktärer vars identitet förblir hemlig, dock kommer du förmodligen att få läsa åtskilliga rader om den på denna blogg....;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida