måndag 1 oktober 2007

Utbränd eller fastbränd??!

Min sambo upplyste mig precis om en artikel i Aftonbladet om fastbrändhet. Fastbrändhet?, tänkte jag och surfade in på sidan och läste artikeln.

Där är det en karriärcoach som upplyser oss om att om vi inte trivs med jobbet eller vissa delar av jobbet har vi hamnat i en fastbrändhet. Denna fastbrändhet kan givetvis mynna ut i utbrändhet om man inte är vaksam och gör något åt sin situation.

Min första tanke var att detta begrepp är skapat av folk som Torild Carlsson, karriärcoachen. Sen påpekade sambon att han bara satt ett namn på det som många känner. Och det har hon ju en poäng i. Det hindrar inte att jag måste ställa följande frågor:


* ÄR DET EN NYHET ATT MAN KAN SÖKA SIG NÅGON ANNANSTANS OM MAN INTE TRIVS PÅ ARBETET?
* ÄR DET EN NYHET ATT DET GÅR UTMÄRKT ATT PRATA MED ANDRA MÄNNISKOR OM DERAS JOBB OCH PÅ SÅ VIS FÅ EN HINT OM DET JOBBET ÄR NÅGOT MAN KAN TÄNKA SIG?
*ÄR DET EN NYHET ATT, OM MAN KÄNNER ATT MAN INTE UTVECKLAS, MAN TITTAR SIG OM EFTER ANDRA UPPGIFTER? ANTINGEN I DEN BEFINTLIGA ORGANISATIONEN ELLER UTANFÖR DEN.

Om ovan ställda frågor besvaras med JA har jag valt helt fel bransch. Förmodligen tjänar Torild rätt bra som karriärcoach och om detta är dom tips han lämnar har jag som sagt valt helt fel bransch. För mig var detta nämligen inga nyheter...

Over and fucking out!!!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida