måndag 8 oktober 2007

Tack men nej tack!

The Bunk, min gode vän och kollega, har addat mig "as friend" på hans fejsbook. Tack men nej tack!

Idag höll vi i första träningen. Kul som fan måste jag säga. En sak som slog mig är att det hörs ljud på en damlagsträning som aldrig hörs på herrlagsträningar. En massa små "uaah", "förlåt", "oj", "hoppsan".....Killar är mer konkreta, "fan", "röv" osv osv....

Tycker fortfarande att sportchefen i Åsum IF är rätt kul. Köra över FGoIF, div 4 inom tre år osv. Den gode Lindgren borde kanske skaffa sig lite perspektiv...Men det är ju en match kvar, som det gamla fina ordspråket lyder "It ain´t over until the fat lady sings"...

Just nu är det fan bara John Butler Trio i min MP4 spelare. Grymt bra ,framför allt senaste plattan Grand National. Lyssna på den.

Ska till GBG den 28:e och kolla på IFK Göteborg-Trelleborg. Inte för att Trelle är det roligaste laget i Allsvenskan men ändå...Det kan ju vara en rätt avgörande match...

Dagen innan GBG är det fest ute i bygden. Det brukar bli rätt hårt och kanske det sitter i lite på söndagen...Men det får väl lösa sig...Som Timbuk säger: "det fixar sig till slut, så brukar det bli"....


FC Barcelona spelade mot Atletic Madrid igår. Kul att se Barca nuförtiden, emellanåt sprudlar det verkligen om dom. Mina önskemål inför matchen var följande:

* Att Dinho gör en bra match. Check!
* Att Messi fortsätter att briljera. Check!
* Att Henry gör ett par baljor. NOK!
* Att Barca vinner. Check!

3 av 4 är helt OK, Henry borde kanske satt ett par...Men skitsamma, 3-0 är STABILT!

Ännu en publikskandal, i Stockholm denn gång. Ass.Domaren Daniel Wärnmark träffas av okänt föremål. Platsen för detta var Söderstadion. Man kan ju bara hoppas att klubben får ett hårt straff. Det är för jävla tråkigt att vi inte kan få njuta av vår fotboll utan att såna här, fullständigt IQ-befriade, idioter ska förstöra. Jag tycker att vi borde införa samma system som i England. Missköt dig en gång = avstängning i X antal månader. Missköt dig två gånger = LIVSTIDS AVSTÄNGNING. Det är dags att sluta dalta med de här elementen, det går fan inte ens att kalla dom djur. Det är en skymf mot alla djur som lever ibland oss.

För övrigt anser jag att TV 4 Sport borde finnas tillgänglig i Boxers utbud.

Over and out!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida