måndag 22 oktober 2007

Ibland undrar man...

"Två tjejer ~20 står och väntar på spårvagnen.
Tjej 1: Jamen förresten! Hur gick det hos gynekologen? Du var väl där idag?
Tjej 2: Jaaa det var jag. Och det gick väl helt okej
Tjej 1: Vad gjorde de då? Var det en vanlig undersökning eller?
Tjej 2: Haha, ja undersökning med hela fadderuttan. Käre värld. Eller ja du vet ju. Vilka plastgrejer de kör upp egentligen! Käre värld, på riktigt! Jag har inte varit med om något så konstigt sen Hultsfred 2005."

I vanlig ordning kommer detta från tjuvlyssnat.se

Har haft en diskussion om arbetsrätt på jobbet idag. Intressant är väl ordet...Det blir lätt heta diskussioner i just det ämnet. Det som är lite tragikomiskt är att ingen har någon som helst förståelse för den andra sidan. Samtliga ser bara sin egen del. Istället för att väga de bägge sidornas argument emot varandra. Gissningsvis kommer denna diskussion att fortsätta under morgondagen.....

Jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig från festen i lördags. Herre min skapare, dom shotsen borde fan förbjudas....

1 GB RAM + Windows Vista = OBRA!!!

Änglarna tog en tursam seger i huvudstaden idag. Men bra lag har tur....Nu blir det till Göteborg på söndag och förhoppningsvis skrika hem guldet!

Den 2:e december är det nästa match, då ska jag till Köpenhamn och kolla på FCK-Bröndby. Enligt säkra källor ska det vara rätt ösigt.....

Någon vecka efter är det Springsteen. December ser ut att arta sig bra....

Vad gäller min egen karriär är det inte beslutat var den ska fortsätta. FGoIF ser ut att ha ett roligt lag till nästa år. Sexan ser rolig ut. Men BGoIF är en jävligt välskött förening med en superbra tränare. Valet är inte enkelt...15 november börjar frimånaden och då får jag väl ha bestämt mig...

Har haft en diskussion med Tofsen idag. Ämnet var lagervärde. Jag försökte förklara för honom att det kostar pengar att ha lager. Tofsen förstod inte alls. Han tyckte att det är väl bara bra att ligga några veckor före. Då kan ju kunden få sina prylar snabbt och lätt. Att företaget binder upp pengar i totalt meningslösa prylar, det tyckte inte Tofsen var ett problem.
- Mmmm, sa jag. Men nu är det så att vi har halvfabrikat framme för lite drygt 11 millar.
-Jaha, sa Tofsen. Och?
-Tja, sa jag. Ett par av dom 11 millarna skulle jag kunna tänka mig att göra annat för. Typ investera i maskiner eller dyl.
-Mja, svarade Tofsen. Men hur ska då kunden få sina prylar i tid?
-Ja du, svarade jag. Kanske är det så att vi ska producera effektivare och på så vis få ner ledtiderna?
-Ahh naj, svarar Tofsen. Så här har vi gjort så länge jag har varit här och det har funkat bra.

Vid det här laget var jag tämligen trött på diskussionen och avbröt med ett korthugget: Nu gör vi som jag sagt. Tofsen lommar således iväg, muttrande och svärande. Ämnet kommer med största sannolikhet upp på bordet imorgon igen. Tofsen är ganska envis. Funderar på att göra ett diagram eller nåt, då kanske han fattar.....

Stollen var också på arbetet idag. Han är rätt kul faktiskt. När jag gick min vanliga runda imorse så gick jag för att säga godmorgon. När jag var två meter ifrån honom vrålade han: Håll dig på avstånd för faen, ja är sau jävla daulig i bugen sau ja tror att ja är bugasjuk!

Det tog en stund för mig att fatta att han menade att han var dålig i magen. När poletten trillade ner för mig så skickade jag hem honom. Stollajävel, springa runt med magsjuka på en arbetsplats. Men han höjer stämningen på jobbet när han är där....

John Butler Trio, dom är nästan löjligt bra.








Over and out!

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida