onsdag 18 juni 2008

Skam!

För inte så länge sen var jag stolt över att vara svensk. Stolt över gult och blått. Stolt över ett landslag som gick in och VILLE göra något. Som ville bevisa något. Som ville vinna. Denna känsla har jag haft båda de tidigare matcherna, även efter förlusten mot Spanien.

Idag skäms jag över att vara svensk. Över mitt landslag som inte vill ett skit. Som inte ens FÖRSÖKER vinna eller ens spela grisfotboll. Över en förbundskapten som sitter som paralyserad i en hel halvlek medan hans lag faller ihop som ett korthus.

Missförstå mig rätt, Lasse L och hans team har gjort ett bra jobb under dom 10 år dom suttit på sina positioner. Men efterhand som man presterar bra resultat så höjs ju givetvis kraven också. Att inte ens gå in med en ordentlig inställning i en helt avgörande match i EM är ta mig fan inget annat än en ren och skär skandal. Mot Ryssland?!? Där vi trots allt har en RIKTIGT bra chans att vinna och säkra en kvartsfinal.

Just nu känner jag bara en fantastisk stor besvikelse. Vi går alltså in och viker ner oss i en helt avgörande match i ett EM-slutspel. Mot Ryssland?!? Det kommer nog att ta ett tag innan det sjunker in. Om det någonsin gör det.....

Sist men inte minst. Ryssland har en man vid namn Gus Hiddink. Det säger mycket...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida