torsdag 21 maj 2009

Ännu ett steg i sidled...

Alltså, på väg till jobbet idag så stannade jag till och köpte Aftonbladet. På fikat hällde jag upp en kopp kaffe och slog upp tidningen. Tidningen i detta fall är givetvis Sportbladet, resten är ju bara skit. På förstasidan ser jag Daniel "sidled" Andersson iförd svenska landslagets tröja (inkl.kaptensbindel) och med texten "Svensson missar VM-kvalet - men lugn Daniel är redo".

Sen är där en massa citat från olika tyckare om hur bra denne Andersson är. Det jag hängde upp mig på var följande:

"Det betyder inte speciellt mycket för landslaget om Svensson spelar eller inte. Därför att Daniel Andersson löser samma uppgifter i princip lika bra."

Citatets ägare är Stefan Alfelt, journalist i AB och MFF-supporter in i blodet. Nu ska vi reda ut en sak direkt, jag tillhör inte dom som tycker att Anders Svensson är så oerhört, fantastiskt bra. DOCK är det ett helt sjukt overstatement att säga att Mr Andersson gör samma uppgifter i landslaget lika bra. Ärligt talat är det rätt upp och korkat att säga så.

Vad gäller det fysiska spelet på mitten är dom kanske jämna men Svensson är en flera klasser bättre tvåvägsspelare. När man säger att Andersson är rätt man, då säger man samtidigt att Sverige vill inte spela fotboll mot Danmark, Sverige vill kriga fotboll. Rätt eller fel? Skit samma, det är ändå en väsentlig skillnad och skillnaden består i att Andersson lirar istället för Svensson. Samma uppgifter?! Vilken dynga...!

Det är bara löjligt att tro att det blir samma spel med Andersson som med Svensson, Svenssons offensiva kvalitéer är bra. Anderssons är obefintliga, åtminstone på landslagsnivå.


Med allt detta sagt så skulle jag inte bli ett jävla dugg förvånad om den där Andersson får en boll i huvudet och avgör matchen...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida