tisdag 16 oktober 2007

A day like any other day

På jobbet är det lugnt. I alla fall i produktion. Men å andra sidan har jag apmycket att göra. Ett helt nytt affärssystem att lära sig plus att jag ska ta över en liten bit gällande logistiken. Så egentligen är det skönt att det är lugnt i produktion. Men, och detta är ett stor MEN, folk i produktion blir svinjobbiga när det är lugnt. Dom tror att alla andra bara sitter och rullar tummarna, ingen jobbar på att sälja produkter, ingen jobbar på att effektivisera verksamheten. Folk i produktion tror att det bara är de som jobbar. Och det kan vara lite påfrestande att lyssna på ibland. Framför allt med tanke på att jag har att göra utan att vara dagisfröken åt ett gäng vuxna människor.

Färdiggnällt för idag.

Har fortfarande inte riktigt smält det där frisparksmålet i föregående inlägg. Man har rätt hyfsat självförtroende om man går på skott därifrån...

Petter Hansson säger att man inte behöver bra självförtroende när man spelar försvarare. För det går av sig själv....Ärligt talat, vilket jävla bullshit!

TT blir tränare i FGoIF, mycket bra val enligt mig. Jag har lovat ett beslut i november, vi får se hur det blir....

Araby IF (eller nåt) anordnar en trevlig inomhuscup i Tipshallen. Vi var där förra året och jag tycker att det var riktigt roligt att spela där. Tyvärr hänger tydligen cupen löst nu för att hallhyran i Tipshallen går upp radikalt. Det suger bigtime, hallen är väl till för alla att använda? Inte bara för de klubbar som har en massa pengar? Det är tråkigt om cupen inte blir av. Framför allt om det är för en sån anledning.

Tittade på Revolver häromdagen. En bra film. Guy Ritchie är cool. Tyvärr (om man kan säga så om en bra film) är den inte lika bra som Lock, stock & two smoking barrels eller Snatch. Men å andra sidan är dom två filmerna svinbra....

Debuttränade inomhus idag, jobbigt....

Min förra chef ringde mig idag. Han ville att jag skulle komma ner och jobba lite åt dom igen. Fast denna gång med internrevisioner. Dom har TS-revision om någon vecka och dom har inte rikigt skött sig i vissa hänseenden...500 spänn/timme är väl rimligt? Egentligen har jag inte tid men 500:-/timmen är 500:-/timmen....

Målvakten i damlaget är skadad. Allvarligt. Korsbanden rök häromdagen i en innebandymatch. Röven! Lärdom? Alibisporten innebandy skall förbjudas!

Ceasarboken och bingen väntar. Jobb imorgon i vanlig ordning....

Over and out!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida