torsdag 30 augusti 2007

Jag gillar påhopp på MFF...

"Fick en fråga häromdagen vilken klubb i allsvenskan som är trevligast att ha att göra med. Det vet jag inte, jag tycker att de allra flesta – Djurgården, AIK, Hammarby, IFK Göteborg, Helsingborg, Halmstad, Elfsborg med flera – är utmärkta att jobba både med och emot.

Däremot är det lätt att slå fast vilken som är den mest osympatiska klubben, nämligen Malmö FF.

Under mina år som fotbollsreporter har jag aldrig hört en enda kollega säga ett enda gott ord om MFF. Denna kritik rör inte spelarna och tränarna, utan klubbledningen och företrädarna.

Malmös fiaskoår slutar säkert med att tränaren Sören Åkeby får gå – antingen i morgon eller efter säsongen – men jag tycker att Bengt Madsen och Hasse Borg borde skickas iväg i stället.

De har visserligen skapat en bra ekonomisk grund och vunnit ett SM-guld, men det är inte godkänt med tanke på att varje gång man ser MFF:s anrika och fina klubbmärke nuförtiden får man en jävligt dålig känsla i magen. I alla fall om man är journalist"


Klippt från Lauls blogg...

1 kommentarer:

Klockan 2007-08-31 11:04 , Blogger Per sa...

Robert Laul. Jaha. Gäsp.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida