torsdag 28 februari 2008

Mumbo jumbo

Den ene delägaren i det företag jag jobbar på är trög. Eller inte trög men....Gammal....Och trött...Mycket frustrerande.

Idag skulle jag egentligen påbörjat min löneförhandling men vi sköt på det till imorgon. Ska bli rätt kul faktiskt. Antingen får jag ungefär det jag vill ha eller är det dags att damma av sin CV igen...

Har ordnat ett nyförvärv till till FGoIF. Från BGoIF faktiskt. Släkten är värst eller hur det nu är...

För övrigt ser det väl hyfsat ut för Barca i semin mot Valencia i spanska cupen. 1-1 på Mestalla är väl helt OK...Xavi börjar bli bra på att göra avgörande och viktiga mål.

Idag har jag betalt resan till Vietnam. Nu börjar det faktiskt kännas som om det rör på sig lite...Ska bli gött att komma iväg en sväng...

Letar efter en Sony Ericsson P1 eller en W960i. Någon som känner någon som har en över?

Mycket jobb numera. Senaste veckorna har det nästan varit 10-12 timmar om dagen. Kul oftatst men ibland lackar man ur lite. Somliga människor är av naturen lata och såna människor är otroligt jobbiga att hantera ibland. Mitt roll är att leda och fördela arbetet på den avdelning jag ansvarar för. Inget annat. Eller rättare sagt, det är det jag är anställd för och har lön för. Häromdagen tyckte den sk kvalitetsansvarige att jag skulle göra lite FMEA-arbete. Fine, tänkte jag. Visst, det är skittråkigt att göra en FMEA men det är inte fel att hålla sina kunskaper uppdaterade. Men när det kom till kritan handlade det om 17(!!!) FMEA som skulle göras. 17?!? Ni som vet vad en FMEA är förstår att det är ett JÄTTEJOBB att göra 17 seriösa FMEA. Hon kan fan stoppa upp sina jävla FMEA dit solen inte lyser, eller kan hon ge mig sin lön så ska jag göra det....Jävla mupp.

Over and out!

Etiketter:

4 kommentarer:

Klockan 2008-02-28 21:33 , Anonymous Anonym sa...

17 FMEA, det är väl en bagis, vad kan det ta en halv timme...;)
Visst är det bra med personer som gör vad de är anställda att göra, men det är klart har man bra förankring i företaget kommer man undan med mycket...

MVH Mr T

 
Klockan 2008-03-01 16:55 , Blogger Red... sa...

Mr T...Antar att du har en god aning om vem jag pratar om....Det är väldigt nära öppet krig mellan henne på ena sidan och jag och kollegan på andra....

 
Klockan 2008-03-02 14:46 , Anonymous Anonym sa...

Det som hade varit bäst är kanske att hennes trygghet i företaget hade gått i pension och lämnat över ansvaret för företaget till den nya ledningen. Då hade hon fått vissa vad hon går för. Tro säkert hon är kompetent inom vissa områden. Men det känns som om hon inte tar sitt arbete på fullt allvar utan glider mest med och lämnar över sina uppdrag till andra om hon kan.
Som det är nu är det svårt att se att ni skulle stå på den vinnande sidan av ett "krig" men står på er sida. Kan bara önska er lycka till och hålla tummarna:)
MR T

 
Klockan 2008-03-09 23:03 , Blogger Red... sa...

He he he, kanske kan det se tufft ut att vinna ett krig där men... Jag har analyserat det rätt noga och valde därefter att ta striden, tror att den nya überführern visa sig ta ställning för oss, då får hon det jobbigt....;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida