fredag 1 februari 2008

Invändningar och synpunkter på det mesta...

Jag har tänkt skriva i flera dagar nu men det har inte blivit av. För det första är det rätt mycket att göra på jobbet och för det andra har jag och sambon tittat på The West Wing. Mycket. Har tre avsnitt kvar på säsong sju, det känns mycket vemodigt att en av de bästa serierna i mannaminne snart är till ända i vårt hem. Ni som inte har sett den, SE DEN NU. Framför allt de fyra första säsongerna är genialiska. Aaron Sorkin for president!

Jag är för övrigt fortfarande upprörd över att en dosa snus kostar....jag kan knappt säga det högt utan att rodna.....49 spänn!

Bunken tycker att jag ska tacka min vän Anders Borg för det. Visst, point taken. Men på något vis kan jag väl ändå inse det logiska i att något som är ohälsosamt, och i högsta grad frivilligt, får kosta mig lite pengar. 49 spänn är ändå oförskämt men...

Däremot vete fan vad dom håller på med gällande bensinskatten. Alltså, jag bor i en stad. Visserligen inte Sveriges största men det är dock en stad. Jag jobbar ca 2 mil utanför och jag hade haft rätt stora problem med att anpassa mina tider efter den kollektivtrafik som erbjuds. Visst, hade jag haft väldigt exakta tider hade det väl gått. Men det är oerhört sällan jag lallar hem PRICK klockan 16,00. Slutsatsen är alltså att det smidigaste för mig är att köra bil. Med klimatberedningens förslag kommer det att bli jävligt dyrt att köra till och från jobbet. Allvarligt talat, man kan inte ta ifrån folk möjligheten att köra bil innan man sett till att lösa ut kollektivtrafiken. Alla jävla hålor runt omkring måste ju inkluderas annars är det ju otroligt orättvist. Jag är också lite trött på att alla norrlänningar tror att dom har ensamrätt på att känna sig orättvist behandlade i denna fråga. Det finns folk i skåne som har samma problem...Nä, det enda raka är att se till att bygga ut kollektivtrafiken ordentligt INNAN man börjar fåna sig med helt sjuka bensinpriser.

Skönt att Barca lyckades vinna i Copa del rey i alla fall...

FGoIF trummar på. Uteträningarna har varit bra, hyggligt med folk och bra stämmning. Kan bli en mycket trevlig säsong...

Jobbet är hektiskt just nu. Sitter och jobbar rätt hårt med det nya affärssystemet samtidigt som jag försöker värja mig mot uppgifter jag inte anser är mina att göra. Finns ett par störande element som tycker att dom kan lämpa över det dom inte tycker är kul, det funkar inte!! Nye chefen började idag och jag förklarade för honom. Antingen gör var och en sitt eller så höjer han min lön drastiskt så ska jag göra det...Han blev lite paff faktiskt...

Löneförandling för mig snart oavsett hur vi löser ovan issue. 1500-2000:- får dom lyfta mig utan knussel...Mums.

Nope, ska börja på en ny runda Heroes.

Over and out!

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida