torsdag 29 januari 2009

Holiday, Fiesta, Prázdniny, 假期, Semester...


Planeringen är i full gång vad gäller sommarens semesterresa. Eller ja, planering och planering. Vi är i full gång med att bestämma var vi ska åka...Fram till häromdagen hade vi Kina, USA, Mexico, Malaysia, Venezuela, Costa Rica, Australien mm på agendan. Till slut fick man ju sansa sig något...Två pers hoppade eventuellt av eftersom dom tycker att det är lite knepigt att åka på semester mitt i sommaren plus att USA inte lockar. Det var lite löst snack om att köra runt lite i Europa men jag känner inte att det är tillräckligt. För det första: Been there, done that. För det andra: jag har varit inställd på något mer "riktigt" så länge nu så jag har svårt att släppa det.

Min sambo lockas inte heller av USA(allvarligt talat, hur kan man INTE lockas av New York??) men det verkar som om hon gett med sig. Eller, jag och F ska sätta ihop ett vettigt upplägg så ska hon se om hon ska med...Att man ens överväger att inte följa med??! Men som sagt, det blir nog USA. Nu är frågan, hur ska vi resa?

Med bil längs östkusten?Med bil längs västkusten?Med bil lite överallt? Hur länge ska vi vara i New York?Ska vi till Florida och i så fall, var är lämpligt? Miami? Orlando? Key West?

Valde jag fritt så hade jag bilat i hela jävla USA, sett Niagarafallen, åkt till Grand Canyon, kört bil på The Golden Bridge, stått och betraktat Hollywoodskylten med en något bakfull och disig blick mm mm mm....Men nu väljer jag ju tyvärr inte fritt.

Tror att jag föreslår 7 dagar i New York, inrikesflyg till Orlando. Ett par dagar här innan hyrbilen tar oss ner förbi Miami och vidare emot Hemmingways Key West. Avslutar i Miami några dagar innan man ska behöva asa sig hem igen. Runt tre veckor kanske? Kan det vara något måntro?

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida