söndag 9 november 2008

Lördagserotik mm

Igår spelade FC Barcelona fotboll. Och som dom gjorde det. Jag är fortfarande tagen, det var en sån där match man borde spelat in. För framtida depparperioder. När man känner sig nere av någon anledning skulle man kunna sätta igång matchen, från den 8/11-2008, mot Valladolid. Så blir man glad igen. Det var verkligen så bra, The Bunk sammanfattade det hela i ett SMS som löd: "Det är ren lördagserotik det här" Samuel Etoo och Lionel Messi var helt magiska. Allt dom tog i blev till guld, det är bara att hoppas att resten av säsongen blir lika bra. Framför allt hoppas jag att dom plockar fram samma spel mot Valencia den 6/12, då är jag ju på Camp Nou för att uppleva detta skådespel live.

Ikväll kollade vi på Righteous Kill med Al Pacino och Robert De Niro i huvudrollerna. Den var riktigt bra. Se den. Nu.

Just nu sitter jag och lyssnar på The Healing Game med Van Morrison. Alla som inte lyssnat på den skivan borde göra det. Nu har Van the Man visserligen gjort jävligt mycket som är bra men The Healing Game är en av dom bästa skivorna enligt mig. Ingen partyplatta direkt men å andra sidan är det väl inte det man söker en söndagkväll vid bloggen.....

Möjligen är jag helt jävla efter men jag fattade aldrig exakt varför Marcus Birro stängde ner sin blogg. Visst hade jag hört att han tröttnade på personliga påhopp men jag trodde mest han överreagerade. Jag hade fetfel. Bl a hade något megapucko skrivit nedan kommentar:

"Katrin vann över dig din lilla lus och nu gnager du väl på dina döda barns ben igen din snuskige lille italienske dödgrävare. Jag hoppas innerligen att du dör snart och då ska vi pissa på din grav innan vi skändar den fullständigt"

Helt ärligt, hur fan är man funtad om man skriver något sådant? Vem, eller kanske vad, har en så jävla sjuk hjärna? Att man ens kan komma på tanken att överhuvudtaget sätta något sådant på pränt? Fy fan.

Avslutningsvis, poetry in motion...

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida