torsdag 6 november 2008

Barack Obama och Harry Hole...?!?

Nu är det mindre än en månad till vi åker till Barcelona. Matchen vi ska se är alltså FC Barcelona-Valencia och platsen är Camp Nou. Det är helt OK om någon känner sig avundsjuk...

Förmodligen blir det väl lite annat än fotboll, gissningsvis en öl eller två.

Läser på The Bunk att dagens ungdom inte har något vidare ordförråd. Faktum är att jag instämmer med Bunken helt och fullt. Och det, ska alla ha klart för sig, händer inte varje dag.

Tidningarna är fulla med artiklar, statistik och all möjlig info om valet i allmänhet och Barack Obama i synnerhet. Visst, det ÄR ett historiskt val. Visst, det ÄR fantastiskt kul att Obama och demokraterna vann. Men ärligt talat, måste man skriva hundra artiklar i samma tidning om samma sak? Att ekonomin är högt upp på priolistan vet nog fan dom flesta vid det här laget. Aja, jag får kanske helt enkelt bortse från rapporteringen och bara sitta och vara nöjd med att "rätt låt vann".

Jag får nog sluta skriva det här fantastiskt meningslösa inlägget nu. Först måste jag läsa ut boken om Harry Hole jag läser just nu. Snabbt. För sen väntar andra delen i Conn Igguldens serie om Djingis Khan.

Trevligt.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida