söndag 26 augusti 2007

Mmmmm...

...Barca fick bara 0-0 borta mot Racing. Jag är missnöjd. Fast resultatet är inte det enda jag är missnöjd med. Som ni vet så sände inte TV4 denna match. Detta pga att det tydligen strular med TV-rättigheterna. Alltså var det stream på nätet som gällde. Jag och min polare (mest min polare) satt i flera timmar och försökte hitta någon stream som funkade. Vissa kanaler sände repriser på gamla spanska matcher, andra kanaler visade någon asiatisk fotbollsmatch osv osv. När det var ca 20 min kvar av matchen så hittade polaren äntligen en länk som funkade. Det är ju själva fan att dom inte kan ha såna här saker klart när ligan drar igång. Dom har ju för fan flera månader på sig att lösa ut sånt här. Jag undrar vem det är som är girig denna gång...

Matchen som sådan var tydligen inte något att ha, inte första halvlek i alla fall. Henry, som kom in istället för Messi, såg pigg ut. Han sprang mycket, kom till en del lägen och hade ett skott i stolpen. Synd att han inte fick sätta dit den. Skulle tro att Frank kör honom från start nästa match...

Jag hoppas VERKLIGEN att dom löst det här med TV-rättigheterna till nästa omgång...

TV4 sport, kan det var något? Den 1:e september är det premiär för denna kanal.

Sitter och lyssnar på när Lundh, Hedman, Walker och Wenström diskuterar "krisen" i MFF. Förutom att samtalsämnet är trevligt så är det en ganska ointressant diskussion. Dom diskuterar om Snuffe ska få kicken. Som jag ser det är det väl inget att tveka på. Han har ju misslyckats kapitalt med att få spelarna att prestera. Enda anledningen till att dom fortfarande har en chans till serieseger är ju att Allsvenska är väldigt konstig i år. Min kompis Ola föreslår att Erik Hamrén ska ta över...Egentligen skiter jag i vilket men det är allt lite trevligt när det krisar för MFF...

Det ser inte ljust ut för oss Boxerkunder gällande TV4 sport. Vad jag kan läsa mig till så är det Canal Digital, ComHem och Telia som kommer att distribuera...Det står visserligen att det pågår förhandlingar med övriga distributörer men jag är orolig. Ska jag inte kunna följa La Liga hemma i soffan??! Det känns obra som fan!

Patrik Ekwall är för jävla kass! Man mår dåligt av att lyssna på honom.

FC Barcelona-Atletic Bilbao den 2 sept. Jag hoppas innerligt att det är löst med TV-rättigheterna.

Fan va Wenström stör sig på Magnus Haglunds uttalande gällande att Valencia vinner CL. När Elfsborg har en match kvar mot dom. Va fan, dom ligger under med 3-0, Valencia fullständigt krossade Elfsborg, va är det att tjafsa om? Wenström suger...

Referat från kvällens match mot Racing

Va fan gjorde Oleguer på plan??!

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida