tisdag 7 oktober 2008

TV-debatt

En artikel om Viasats satsning på olika sportkanaler kan ni läsa här. Ni kan även läsa en massa arga inlägg från läsare som tycker att det är för jävligt att Viasat gör på detta viset. Bl a är det ngn som skriver att "Viasat pissar på sina kunder".

Tycker att diskussionen blivit en aning onyanserad. Var det verkligen någon som trodde att Viasat höll på med det här för att vara snälla, goa och rara? Eller finns det någon där ute som kanske anat att dom är i branschen för att tjäna pengar?

Visst kan man tycka att det är tråkigt att många bra matcher hamnar på kanaler man får betala för. Visst kan man tycka att det är tråkigt att Boxer inte kan erbjuda detta förrän tidigast ngn gång 2009 (även jag är Boxerkund). Men inte kan man, som fotbollsälskare, tycka att det är dumt med en renodlad fotbollskanal?

Jag håller med dom som är förbannade för att deras TV-leverantör inte kan erbjuda alla Viasats kanaler, men jag har oerhört svårt att föstå dom som inte vill vara med att pröjsa för underhållningen utan bara glida med på en räkmacka och tro att bra produktioner är gratis.

2 kommentarer:

Klockan 2008-10-08 16:31 , Blogger Per sa...

"men jag har oerhört svårt att föstå dom som inte vill vara med att pröjsa för underhållningen utan bara glida med på en räkmacka och tro att bra produktioner är gratis."

Kära herr T; dit citat ovan är tänkvärt MEN kastar du inte Mount Everest i ett glashus nu, herr jag-har-aldrig-laddat-ner-en-skiva-eller-film-eller-teveserie ? Eller du ser en skillnad på produktioner?

 
Klockan 2008-10-09 21:58 , Blogger Red... sa...

Point taken my friend.
Men å andra sidan vill jag gärna försvara mig med att om jag hittar något riktigt bra så betalar jag faktiskt för skivan på cdon eller bengans.se... Och filmer ska vi inte snacka om, jösses vad pengar jag lagt på filmer...Men visst har du en poäng, jag är en skenhelig jävel...;)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida